تولید مستند آبی صحرا در مرکز گلستان

نوشته شده توسط:مدیریت مدیر سایت | ۰ دیدگاه
 
رادیو و تلویزیون
یکشنبه 22 خرداد 1390 - ساعت 22:15            شماره خبر: 100846026332
 
 
تولید مستند آبی صحرا در مرکز گلستان
جام جم آنلاین: مستند آبی صحرا در 13 قسمت 20 دقیقه ای به تهیه کنندگی جبارقلی سقلی و کارگردانی اکبر شهبازی در صدا و سیمای مرکز گلستان در حال تولید است.
 

به گزارش جام جم آنلاین، جبارقلی سقلی درگفتگو با سایت معاونت امور مجلس و استانهای صدا و سیما گفت: این مجموعه در ارتباط با آداب و رسوم مربوط به قوم ترکمن است که با فرمت دیجیتالfull HD تولید می شود.

وی با بیان این که این مستند به صورت مستند باز سازی تصویربرداری می شود بیان داشت: در هر قسمت از مستند به آئینی خاص پرداخته می شود. به طور مثال قسمت اول مربوط به قالی جهیزیه یا ( توتلین های ) می باشد.

وی با اشاره به  این که برای تولید این مجموعه گروه ویژه ای برای تحقیق انتخاب شدند ابراز داشت: با توجه به اهمیت موضوع و تاریخچه قوم ترکمن نیاز بود محققین به صورت گروهی پژوهش و تحقیقات مورد نظر را به شکل مطلوبی انجام دهند تا به صورت مستند تولید این مجموعه ممکن شود. 

سقلی با بیان اینکه این مستند بیش از یک ماه پیش تولید داشته است ابراز داشت: یک قسمت از این مجموعه آماده و در اختیار شبکه استانی قرار گرفته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به همکاری عوامل و همت مدیران شبکه استانی این مجموعه تا پایان سال آماده پخش خواهد شد.

عوامل تولید مستند آبی صحرا عبارتند از:

تهیه کننده ، محقق ، طراح : جبار قلی سقلی/ نویسنده و کارگردان : اکبر شهبازی /تصویر و نور : کیومرث فقیه سلیمانی /صدابردار: رحمت عبدیانی/تدوین : سامان مراد حسینی/ محققین : خانم زلیخا عادلی ، ستار فجوری ،دکتر سارلی، دکتر تکه ، خانم خانجانی، خانم پوری؛ عطا نظر برزین ، عنصری و تاجی پیکر/ مدیر تولید : حمید رضا زرگرانی/مشاور پروژه : علی روحانی/ طرح صحنه و لباس : مراد ایری/موسیقی : فریدون رومی.

 

لینک اصلی خبر :

http://www1.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100846026332

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...